Tuesday

Contoh Claim/Tuntutan

Assalamualaikum Sedara sedarai,

Disini saya pamerkan claim-claim atau tuntutan yang telah dibuat oleh perserta terhadap Pihak Prudential dan pihak takaful tidak pernah menipu atau menginaya mana-mana perserta yang layak untuk mendapat tuntutan yang seperti mana kita selalu dengar di dada-dada akhbar dan juga dari seorang-perseorangan.

Jarang sekali kita terbaca surat khabar yang menunjukkan pihak insuran/takaful membayar claim-claim yang dibuat oleh perserta, walaupun tuntutan claim berlaku setiap hari. Tapi yang lebih kerap dikeluarkan oleh media cetak atau media elektronik berkaitan dengan berita-berita sensasi lagi panas yang mana pihak insuran/takaful tidak membayar claim/tuntutan yang dibuat tanpa meneliti sebab-sebabnya. Ini berlaku kerana pihak media sendiri mempunyai motif yang mana kita tahu mereka ingin melariskan berita-berita mereka.

Maka berlakulah 'fobia' pada masyarakat kita terutama orang melayu. Dan 'fobia' ini atau nama lainya penyakit 'alahan pada ejen insuran/takaful' ini tersebarlah secara meluasnya didalam masyarakat kita dan kita berpendapat 'rugi' serta 'sangsi' dengan insuran. Tapi dari tahun ke tahun masyarakat kita terutama orang melayu sudah mula sedar dan memahami kepentingan insuran/takaful. Insuran/takaful bukan satu cabang untuk anda menjadikan kaya-raya, tetapi menghindari diri anda dan keluarga menjadi miskin kelak. (klik di sini sebagai teladan, from true story "John Q")

Kami di pihak Prudential akan terus berusaha mengembalikan kepercayaan anda terhadap takaful dan kepentingannya bagi memastikan kesejahteraan terhadap diri anda, pasangan, anak dan seluruh kelurga anda, insyallah. Jadi, menjadi tanggungjawab kami sebagai wakil/agent takaful/insurance sedarkan masyarakat disekeliling. Sama ada, anda ingin mengambil policy atau tidak, itu perkara lain, yang lebih penting kami perlu sampaikan "Kenapa anda perlu ada policy insurance/takaful?"

Dibawah ini saya sertakan bukti-bukti claim/tuntutan yang dibuat oleh perserta terhadap pihak Prudential.
___________________________________________________

Kes 1

Claim customer yg eksiden kete..kete dia kene sondol van kilang..biasa org masuk spital kuar duit, tp dia masuk spital dpt duit..

1. Duit elaun poket bermalam di hospital (RM400/day x 10 hari)

2. Duit elaun Cuti Sakit (RM1000/week x 3 minggu)

TOTAL duit masuk poket RM7,000


___________________________________________________

Kes 2

Akak K di masukkan ke hospital kerana penyakit cancer/barah, tuntutan selama 2 tahun:

Tuntutan Tahun Pertama


Total bil Tahun Pertama = RM13RIBU..


Tuntutan Tahun Ke-2


Total bil Tahun Ke-2 = RM43RIBU..

__________________________________________________

Kes 3

Manfaat kematian & sume insuran anak isteri prudential tolong carum kan sehingga umur 70tahun..

TOTAL duit yang diperolehi RM50,000.



___________________________________________________

Kes 4

Pihak Prudential membayar kos hospital bagi pihak Puan M yang menelan belanja RM43094.12.



___________________________________________________


Kes 5

Kaki Encik M terpijak paku, Kos rawatan RM118.80 di tanggung pihak Prudential.


Jika ada sebarang persoalan, Boleh hubungi saya di talian 012-5434850 (Ezri) atau melalui email ezriprubsn@gmail.com , Insyallah saya dapat membantu.